امام جمعه بخش مرکزی یزد:

سرافرازی ورزشکاران ایران در المپیک مایه سرفرازی کشور است 

آیت الله مدرسی با اشاره به درخشیدن ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ گفت: ورزشکاران ایرانی در المپیک باعث افتخار و سرافرازی کشور هستند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را نیز به نیکی در سطح بین‌الملل برافراشتند. 
کد خبر: ۶۸۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ - 16August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «سید محمدکاظم مدرسی»  امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بخش مرکزی یزد که در احمدآباد برگزار شد ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: قرآن انسان‌ها را به شرطی که در مسیر تقوا باشند هدایت می‌کند و خداوند متعال افرادی که در مسیر تقوا نیستند را هدایت نمی‌کند. 

وی با اشاره به‌ مراتب انس با قرآن افزود: حفظ قرآن، قرائت قرآن و نگاه به قرآن همراه با انس با آن از جمله مراتب انس با قرآن است. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته ضمن بیان روایتی اخلاقی از امام صادق (ع) عنوان کرد: زیارت و حرکت در مسیر زیارت سیدالشهدا باید با نیت پاک و سالم و با آداب خاص خود باشد، نباید با دید سفر خوش‌گذرانی به مراسم اربعین نگاه کرد. 

وی ضمن تبریک روز پزشک بیان کرد: پزشکان از جمله افرادی هستند که در صورت نبود آنها در جامعه، جامعه با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد. 

مدرسی ادامه داد: پزشکان باید باتقوا تمام تلاش خود را برای درمان بیمار به کار گیرند که این مهم نیز در سخنان امام علی (ع) نیز بیان شده است. 

وی با اشاره به مصادیق عدم تقوا در طبابت گفت: در تشخیص بیماری سرسری عمل‌کردن، نگاه به پول داشتن، ورود به حرفه‌ای که علم آن را نداشته باشند و عدم درمان بیمار به دلیل مشکلات مالی، زیرمیزی گرفتن و اعتصاب از جمله مصادیق عدم تقوا در طبابت دانسته شده است. 

امام‌جمعه بخش مرکزی با اشاره به اعتصاب پرستاران یزدی در هفته گذشته گفت: مطالبات پرستاران مطالباتی کاملاً به حق بوده و مسئولان باید حقوق و پرداختی آنها را به‌سرعت پرداخت کنند. 

مدرسی ادامه داد: پرستاری از جمله مشاغلی است که عدم حضور آنها در کار درمان مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است بیماری نیز یا رو به وخامت رفته و یا در کار درمان آن طول زمان ایجاد شود و خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد کند. 

وی ادامه داد: مسائل استانی بسیار زیاد است و متأسفانه استان یزد دسترسی کمی به وزارت‌خانه‌ها نسبت به سایر استان‌ها دارد که یکی از دلایل موفقیت استاندار فعلی یزد نیز افزایش‌دادن دسترسی به وزارتخانه‌ها بود. 

مدرسی تصریح کرد: باتوجه‌به اذعان مسئولان و مردم، استاندار فعلی یزد بسیار خوب درخشیده و مدیریت فعلی استان ترازی را برای مدیریت رقم زده که سابقه نداشته است و مدیر آینده نباید حدنصابی پایین‌تر از این تراز داشته باشد. 

وی با اشاره به درخشیدن ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ ادامه داد: ورزشکاران ایرانی در المپیک باعث افتخار و سرافرازی کشور هستند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را نیز به نیکی در سطح بین‌الملل برافراشتند. 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: این سرافرازی‌ها باعث شد تا ایران در غرب آسیا به‌عنوان اولین کشور با امتیاز بالا در میان سایر کشور‌های این حوزه بدرخشد و این نیز وظیفه مسئولان را برای حمایت از ورزشکاران ایرانی دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار